V dnešnej dobe je už možné naozaj všetko. Do popredia sa dostáva virtuálna realita, ktorá sa pomaly ale isto stáva veľkou súčasťou našich životov. Inak tomu nie je ani v športe. V dnešnom príspevku si poďte prečítať a pozrieť, ako som „rval“ svoje prvé oficiálne virtuálne preteky.

O podujatí  

V4 eCUP 2022 je komplexná séria medzinárodných virtuálnych cyklistických pretekov, ktoré sú historicky prvým Európskym pohárom v e-športe. Podujatia sa konajú od januára do marca 2022 na platforme ROUVY. V rámci tohto online podujatia sa bude zároveň prvýkrát bojovať o dres pre majstra Slovenska (eMSR) pre rok 2022.

Čo na takéto preteky potrebujete

  • smart trenažér
  • notebook, tablet, mobilný telefón s platformou rouvy
  • účet v platforme ROUVY
  • a pravdaže bicykel

Ako to celé funguje

V Jakubovom videu, ktoré natočil pri prvom podujatí VIRTUAL V4, sa dozviete na akom princípe funguje cyklistická virtuálna realita v platforme ROUVY, ako sa na takéto podujatie prihlásiť, aj to ako kalibrovať trenažér + si môžete vychutnať pohľad na Jakubove „zošrotovanie sa“.

Ja a indoor bicyklovanie

Moja športová minulosť je pomerne pestrá a za mládežníckych čias som skúsil aj cyklistický indoor tréning. V tej dobe ešte smart trenažéri neexistovali. Tréningy sa odohrávali na „hlúpych“ trenažéroch, valcoch, či spinneroch, pričom sme v jednej miestnosti búšili dvoj a viac hodinové tréningy s pohľadom do steny. Keď to tak retrospektívne hodnotím, tak tréningový efekt tu bol nulový a výkonnosť som naberal prostredníctvom iných aktivít. Každopádne toto indoor mučenie malo u mňa post – traumatický efekt 😀 a na tento šport som úplne zanevrel.

Druhá šanca „indoor cyclingu“ so smart trenažérom

V roku 2019 som bol dosť časovo obmedzený, pričom nie vždy sa mi dalo vyraziť na tréning von, tak som dal „indoor cyclingu“ druhú šancu. Zakúpil som si už inteligentný smart trenažér, nainštaloval ROUVY, ZWIFT a znovu som vyskúšal takýto tréning. Na moje prekvapenie to nebola taká nuda a v tejto virtuálnej realite sa dalo pekne pojazdiť aj 2 hodky, čo sa pri ,,hlúpych” trenažéroch rovná tortúre. Myslím si, že sa veľa zmenilo smerom k lepšiemu. Takýto trenažér dokáže simulovať skoro reálnu záťaž a určite to má zmysel aj po tréningovej a výkonnostnej stránke, pretože na niektorých kopcoch som šiel fakt hranu a neraz som si dal pekne do tela.

Ponuka pretekov vo virtuálnej realite

Jedna vec je tréning. No pretekanie vo virtuálnej realite? Áno, vplyvom celosvetovej pandémie virtuálna cyklo – realita doslova expandovala. Som zástanca toho, že preteky beriem ako niečo výnimočné, kde sa stretnú najlepší borci kategórie a vyhrá ten najpripravenejší a najkomplexnejší jazdec po každej stránke. No a zrazu tu máme preteky vo virtuálnom svete, kde absentuje reálny kontakt s jazdcami, odpor vzduchu, vietor, hák. Šialené, že? Zo začiatku som si povedal, že toto je už cez čiaru a nad účasťou nebudem ani rozmýšľať, no potom som dostal ponuku od Jakuba Varhaňovského, že či by som mal záujem po boku nášho TOP cyklistu Martina Haringa absolvovať jedno kolo tohoto virtual cupu, a reprezentovať „hobby“ cyklistov, tak som ju prijal.

Moja príprava na podujatie virtual V4 eCUP

Aj napriek moderným vymoženostiam a skutočnosti, že vekom nie som ešte krokodíl, pričom dokážem chápať výdobytky modernej doby, tak takýto tréning nepreferujem a od roku 2019 som na trenažéri nesedel. Preteky V4 eCUP som šiel teda bez nejakého špeciálneho tréningu, zo všeobecnej prípravy a ako to celé dopadlo si poďte pozrieť v nasledujúcom videu:

 

Pár tipov na záver:

Ako ste mohli vidieť, tak v preteku som si dal poriadne do tela. Tento článok píšem viac dní po jeho absolvovaní, a tak vám tu zhrniem ešte pár odporúčaní, ktoré neboli vo videu spomenuté:

  • voľte oblečenie do extrémnej horúčavy
  • ak nemáte pravidelnú skúsenosť s ventilátorom počas takejto jazdy, zvážte jeho použitie, poprípade intenzitu fúkania, pretože som dostal prievan na celé telo a pár dni potom mi nebolo do spevu
  • pred pretekom sa pripravte na poriadnu “hranu”,  neodporúčam pred tým absolvovať  1. fázu tréningu napr. v posilke, ako som si dal ja.  Je to potom dosť cítiť
  • určite sa najedzte, niečo ľahšie aspoň 3 a viac hodín pred absolvovaním takýchto pretekov
  • neprepáľte tempo, choďte to skôr ako časovku jednotlivcov na úrovni aktuálneho ANP a FTP
  • nezabudnite prijímať dostatok tekutín
  • kto má špičkové ambície, tak by som mu odporučil v polovici pretekov ,,buchnúť” aj energetický gél

Každopádne musím napísať, že zábava to bola parádna a ak patríte k cyklistom, ktorí nemajú čas, máte slabšiu imunitu, poprípade sa bojíte jazdiť na snehu a v zlých podmienkach, tak vám tento druh športu odporúčam.

 

Viac článkov o zaujímavých podujatiach a tréningoch nájdeš TU.

Pridaj komentár