TITICI F-RI02 test cestného bicykla, od elitnej značky, ktorý som mal možnosť poriadne preveriť.

Koncom mesiaca august 2021 sa mi naskytla, perfektná príležitosť, testovať cestný bicykel Talianskej značky TITICI. Na test som mal 10 dní, a tak som vytvoril zaujímavú testovú batériu, kde som vyskúšal, aké má limity.

O značke TITICI

Ide o výnimočnú značku, ktorá pochádza z Talianska. Má dlhodobú históriu. Bicykle sa tu vyrábajú už od roku 1961 v stredisku TITICI HZB v provincii Mantova.

Nie je to žiadna „sériovka“

Výrobcovia si potrpia na detailoch a kvalite. Zaujímavosťou je, že rámy sa vyrábajú ručne. Majú jedinečný dizajn. Na ich výrobe sa podieľa celý tím vývojárov a dizajnérov. Sú vyrábané z top materiálov, pričom sú tu využité rôzne technologické novinky, s cieľom vyrobiť “žihadlo”, ktoré má unikátne jazdné vlastnosti. V továrni sa riadia heslom, ktoré hovorí za všetko: „Nevyrábame iba karbónové rámy, my formujeme umelecké diela“. 

Možnosť vlastných úprav

Veľkým benefitom, ktorý pri tejto značke vidím je, že za príplatok si môžete upraviť rám podľa vašich individuálnych požiadaviek, predstáv a potrieb. Možnosti úpravy sa týkajú samotnej technológie, ako aj farby laku.

titici bicykel test model

Napríklad, ak si bicykel kúpi ťažší jazdec, rám je možné spevniť na potrebných miestach. To isté sa týka aj farieb. Ak máte svoju obľubenú farbu alebo kombináciu farieb, tak svoju predstavu stačí zadať dizajnérom, ktorí sa postarajú o super výsledok. Dokonca je aj možnosť zmeny geometrie rámu na požiadanie zákazníka.  Takúto možnosť u komerčných značiek nenájdete.

Kde bicykel kúpite?

Autorizovaným predajcom na Slovensku je BIKEPRO Banská Bystrica, odkiaľ mi poskytli na test tento unikátny kúsok. 

Model F-RI02, rám s vlastnými patentmi

Na test som dostal už na pohľad brutálnu “stíhačku”. Rám je vyrobený s cieľom zabezpečiť extrémny výkon a absolútny komfort pre cyklistu. Firma má vlastnú technológiu, ktorú nazýva PAT (plate absorber technology).

titici bicykel test model

Táto technológia zabezpečuje najtenšiu hornú rámovú trubku na svete, akú môžete u cestných bicyklov nájsť. Má iba 8 mm. Vďaka tejto patentovanej technológii dokáže absorbovať vibrácie zo zeme, pri zachovaní neuveriteľnej torznej tuhosti, čím zabezpečí vyšší komfort jazdy. Rám je citlivý a dynamický pri šprinte a tiež stabilný a presný v kopcoch.

Ďalšou technológiou, ktorú tento model využíva je patent s názvom ACS (zavierací systém aero). Technológia zaručuje funkčnú účinnosť, bez narušenia aerodynamického profilu rámu, a tak pri jazde po rovine krásne valí.    

titici bicykel technologia

Komponenty na testovanom modely

“Bajk” je doslova nabitý špičkovými komponentmi, pričom je tu osadená kompletná sada SRAM force eTAP AXS 2 x 12.

titici bicykel test osadenie sram

Brzdenie zabezpečujú hydraulické kotúčové brzdy SRAM force.

titici test bicykla brzdy

Ďalej sú tu osadené kvalitné plášťové karbónové kolesá s výškou 50 mm, značky NO LIMITED pro race na nábojoch DT SWISS 350. Obuté sú na plášťoch PIRELLI P ZERO 25 mm.

titici test bicykla osadenie komponentov

K perfektnej výbave patrí aj karbónový, integrovaný kokpit VISION metron ACR. Pohodlie dodá karbonová aero sedlovka od TITICI.

Prvá jazda

Model F-RI02, ktorý som testoval, mal totožný posed ako môj “bajk”, čo je super, pretože si nemusím v úvodných jazdách zvykať na rozdiely a hneď sa môžem pustiť do testovania. Prvá jazda sa mi veľmi páčila. Radenie od sramu je TOP. Hneď v úvodných kilometroch mám pocit, že mám pod sebou riadnu strelu. Na prvej jazde som spravil 60 km, pričom som prechádzal aj krátkym stúpaním cez obec Jastrabá.

titici test bicykla do kopca

Bude to pretekár

V úvode kopca mi pípol na garmine segment, čo mi nedalo a skúsil som ho ísť naplno. Tento segment zvyčajne jazdím na čas, len keď idem po vetre, no tentokrát som mal silný protivietor. Aj napriek okolnostiam som na segmente „zarval“ KOM a svoj predchádzajúci čas som vylepšil o celých 18 sekúnd. Čo je na tak krátkom úseku veľké zlepšenie. TITICI hneď v úvodnej jazde ukázal svoj potenciál a ja som sa tešil na testy, ktoré som si pripravil.   

titici test bicykla segment

Test jazdných vlastností

V nasledujúcom videu si môžete pozrieť ako bicykel v testoch obstál.

Hodnotenie

Jazdenie na „rakete“ od TITICI sa mi veľmi páčilo. Najazdil som cez 500 km a myslím si, že bajk som maximálne preveril, pričom som zaznamenal zaujímavé výsledky.

titici test bicykla

PLUSY:

Jedná sa o jedinečný a univerzálny stroj, ktorý len – tak na naších cestách nestretnete. Veľmi sa mi páči samotný dizajn. Umeleckým dielom je krásny lak zlatej farby, ktorý perfektne ladí s čiernymi doplnkami. Super sú patentované technológie PAT a ACS, ktoré šliapu na 100%, pričom výrazne prispievajú ku komfortu pri jazde. Bajk je čistokrvný talian. Má progresívnu a dravú geometriu, no pritom pôsobí uhľadene a čisto. Neskutočná je tu akcelerácia a tuhosť pri šprinte. Pri teste ma najviac prekvapili jazdné vlastnosti pri výjazde do kopca, kde oproti konkurenčným aero modelom výrazne vyčnieva.

titici test bicykla do kopca

Ďalej má výbornú agilitu pri zjazdoch a jazde v technických pasážiach. Veľkým benefitom sú výborné aerodynamické vlastnosti, ktoré oceníte hlavne pri jazde po rovine, kde budete doslova letieť. Páčila sa mi aj sada SRAM force etap, čo sa týka funkčnosti, pretože radí chirurgicky presne. Na konkrétnom modely bol osadený prevodník semi kompakt, a tak sa dala pri jazde v kopci voliť široka škála vyhovujúcich prevodov. Páčky sú vysoké a dobre sa držia.

MÍNUSY:

Mierna nadváha oproti konkurencii v rovnakej cenovej kategórii. Na bicykli bola sada SRAM FORCE eTAP AXS, ktorá bola namontovaná len z núdze, nakoľko je v tejto dobe akútny nedostatok komponentov. Rám tejto kvality si zaslúži sady SRAM RED eTAP AXS, SHIMANO DURA ACE, alebo CAMPAGNOLO SUPER RECORD. Keďže sa nejedná o sériovú výrobu, tak si každý môže zvoliť komponenty podľa vlastnej chuti. Ďalším mínusom je úchyt sedlovky.

porovnanie sedloviek s tarmac sl7

Sedlovka mi viackrát skĺzla nižšie a z tohto dôvodu je nevyhnutné použiť špeciálnu pastu. Bez aplikovania pasty nie je možné jazdiť. Medzi sedlovkou a rámom je medzera, do ktorej sa ľahko dostanú nečistoty a voda, čo môže po určitej dobe spôsobiť vŕzganie sedlovky v ráme. Tento detail je pri aero modeloch častý, no zatiaľ to vyriešilo len niekoľko výrobcov ako je to napríklad u Specialized Tarmac SL7 ( viď obrázok ).

CHODTE DO TOHO AK:

Chcete vytŕčať z radu. Ste fajnšmeker, ktorý obľubuje výnimočné veci, ktoré len – tak v okolí hocikto nemá. Máte srdce pretekára, ktorý túži po nadupanom stroji s TOP jazdnými vlastnosťami, pri zachovaní, čo najväčšieho komfortu a pôžitku z jazdy.

Ak sa vám článok páčil a ste zvedavý na viacej testov, ktoré som vykonal tak kliknite SEM.